fbpx

Legutóbb kicsit elvontabb témákat feszegettünk, de szeretnék visszatérni a marketinges vonalra, ezért most egy sokkal izgalmasabb témával készültem: beszéljünk a KPI-ról!

 

Mi az a KPI?

Angolul K(ey) P(erformance) I(ndicators), magyarul kulcs teljesítmény- vagy hatékonysági mutatók, amelyeket egy adott folyamat vagy művelet monitorozására alkalmazunk.

Dióhéjban: ezek azok a számok, amik alapján meg tudod mondani, hogy a vállalkozásod hogyan teljesít.

Az egyik legnagyobb probléma kliens oldalról – sokszor ezt látom például azokon, akik részt vesznek a Mentorprogramunkban – a KPI-t érintő teljes tanácstalanság: nem ismerik, nem értik, és így természetesen használni sem tudják a számokat.

Ahhoz, hogy hasznukat vedd, tudnod kell, melyik kulcsmutatók fontosak számodra.

Az egyik legalapvetőbb és legegyértelműbb KPI a profit; az embernek tudnia kell, hogy hány százalék profitot termel a vállalkozása. Nálunk fontos emellett a CPL (Cost-per-lead), azaz a potenciális ügyfelekhez való eljutás költsége is, pontosabban hogy mennyi pénzt költünk egyetlen, számunkra releváns email megszerzésére.

Vegyük például a Mentorprogramunkat: ha 1000 emberből 40 feliratkozik rá, ezt a számot megszorozzuk az átlagos árral és azt elosztjuk ezerrel, így látjuk, mennyi pénz tudunk elkölteni egy megszerzett email címre.

Tehát:

Találd meg azokat a számokat (kulcsmutatókat), amikre szükséged van ahhoz, hogy meg tudd mondani, hogy áll és mennyi profitot termel a vállalkozásod!

Fontos, hogy legyen belőlük legalább 3-4, ha ugyanis elég KPI-t tartasz szemmel, képes leszel pontosan rámutatni, hol termel profit helyett veszteséget a vállalkozásod.

Igyekeztem tömören és érthetően megfogalmazni a KPI-ok jelentőségét, mert a kulcs hatékonysági mutatók ismerete nélkül nehezen fogod átlátni a különféle folyamatokat a vállalkozásodon belül. Remélem, hasznodra válik majd ez a cikk!

Ha úgy érzed, elakadtál és segítségre van szükséged, jelentkezz a Mentorprogramunkba, ahol én és a csapatom személyesen gondoskodunk arról, hogy elérd az Online Vállalkozói Szabadságot! A jelentkezés teljesen ingyenes, majd ezt követően egy 1 órás konzultációs híváson felmérjük az igényeidet, és ha úgy látjuk, érdemes lenne együtt dolgoznunk, személyesen hívunk meg téged a programba.
Hasonló tartalmakért pedig csatlakozz a Facebook csoportunkhoz vagy iratkozz fel a podcastünkre!