fbpx

Egyetemes törvény, hogy szabadúszóként legalább egyszer mindenki bepróbálkozik a különféle freelance platformokon, ami aztán vagy bejön nekik, vagy nem.

A sablon a következő: regisztrálj, szerezd meg az első ügyfeledet, legyél nagyon, sőt, kiemelkedően jó abban, amit csinálsz, így szépen lassan képes leszel kialakítani magadnak egy megbízható ügyfélkört.

 

Aha, csak a valóságban ez természetesen nem így működik. Telített a piac, a mennyiség sokszor a minőség rovására megy, és lehetetlen túllicitálni a projekteket negyed annyi pénzért elvégző “robotmunkásokkal”.

Én is voltam szabadúszó, kezdőként ráadásul ugyanezeken a nehézségeken mentem keresztül, és végül ez az állandó szélmalomharc volt az, ami elgondolkodtatott: hogyan lenne megoldható, hogy én  találjak rá az álom klienseimre anélkül, hogy közben ugyanazt az (egyre kevésbé járható) utat választanám, mint mindenki más?

Hol a hiba az ajánlatküldésedben?

Kezdő szabadúszóként általában kimarad a képletből a lead generálás (potenciális kliensszerzés) folyamata VAGY nem tudsz rendesen konvertálni anélkül, hogy segítségül hívnád a különféle, kimondottan szabadúszóknak létrehozott platformok vagy weboldalak valamelyikét. Az eddigi tapasztalataim szerint viszont sokszor az ajánlatküldéssel kapcsolatban is komoly problémák merülnek fel, lássuk, mik lehetnek ezek!

  • Sima árucikként kezeled a termékedet/szolgáltatásodat = soha nem fogod magasabb áron értékesíteni
  • Nincs kontrollod = a másik fél elolvassa az ajánlatodat, de ha kérdése van, nem fog rá választ kapni tőled

Hogyan csináld jól?

Először is, dolgozz ki egy olyan módszert, ami számodra működőképes! Ezt a 3 pontot mindenképpen vedd figyelembe:

1. Találd meg a tökéletes elérést!
Hirdetéssel vagy organikusan (Instagram, LinkedIn, Facebook csoportok, stb), a lényeg, hogy találd meg a saját közönségedet, és ne várd, hogy ők bukkanjanak rád!

2. Találd meg a saját konverziós formuládat!
A már definiált közönségedből aztán generálj leadeket – kövesd be őket, írj rájuk, használj CTA-t a posztjaidban, stb. Fontos, hogy a szemük elé kerülj, és hogy azt csinálják, amire te megkéred őket.

3. Tanulj meg zárni!
Azt javaslom, ne ajánlatot küldj, hanem zárj hívással vagy élő találkozóval, akár magasabb árú szolgáltatásokat is.

Ha szeretnéd ennél részletesebben beleásni magad a témába vagy úgy érzed, elbizonytalanodtál és segítségre van szükséged, jelentkezz a Mentorprogramunkba, ahol én és a csapatom személyesen gondoskodunk arról, hogy elérd az Online Vállalkozói Szabadságot! A jelentkezés teljesen ingyenes, ezt követően egy 1 órás konzultációs híváson felmérjük az igényeidet, és ha úgy látjuk, érdemes lenne együtt dolgoznunk, személyesen hívunk meg téged a programba.

Emellett fut egy 7 napos, INGYENES Online Vállalkozói Szabadság kihívásunk szabadúszók részére is, amellyel a következő szintre emelheted a vállalkozásodat. Részletek itt alul: