fbpx

Hadd tegyek fel egy kérdést: azt adod, amit a kliensed akar vagy amire szüksége van?

Az eddigi tapasztalataim alapján úgy látom, sok kezdő vállalkozás inkább a hogyanra fókuszál a miért helyett.

 

Mi ezzel a probléma?

Hiába tudod, hogy az adott szolgáltatás/termék/módszer mennyire hatékony, ha a kliensednek konkrétan fogalma sincs róla, hogy ő pontosan azt a valamit akarja, amit te nyújtasz neki.

Egy banális példával élve, tegyük fel, hogy porszívóügynök vagy, de kizárólag egyetlen, csúcskategóriás porszívót értékesítesz (10 év garanciával), és ez nyilván a termék árán is megmutatkozik. Az általad reklámozott porszívó színe sárga, ami meghatározza az egész brandedet.

Rossz hírem van: a vásárlódat ez valószínűleg egyáltalán fogja érdekelni. Számára az a lényegi információ, hogy a terméked nem csak hogy makulátlanul tisztává varázsolja a lakást, de ha az elkövetkezendő 10 évben bármilyen jellegű problémája adódik a porszívójával, akármikor nyugodtan visszaviheti hozzád és kicseréltetheti azt.

Tehát:

Hibázol, ha a kommunikációdban arra fókuszálsz, hogy a klienseidnek szerinted mire van szüksége, mert így a potenciális vásárlóid legfeljebb 50%-át éred el.

Mi a megoldás?

Azt kommunikáld kifelé, amit a vásárlóid akarnak! Ne a módszert hirdesd, hanem mindig a végeredményt: pszichológusként például azt, hogy a pácienseid egy testre szabott, szuper intenzív terápia eredményeként 6-8 hét alatt megtanulják, hogyan kezeljék a munkájukkal járó és a mindennapokban rendszeresen jelentkező szorongást vagy stresszt. Nagy részüket ez fogja inkább érdekelni és végül arra késztetni, hogy a rengeteg pszichológus közül pont hozzád forduljanak, nem pedig a módszer neve (pl. jungi analitikus pszichológia), amivel dolgozol.

Ha coachként, szabadúszóként vagy szolgáltatásalapú vállalkozóként  te is hasonló problémákkal küzdesz, és úgy érzed, segítségre van szükséged, emeld a következő szintre a vállalkozásodat 7 napos, INGYENES Online Vállalkozói Szabadság kihívásunkkal!